streda 18. marca 2009

Dva nové kúsky

Podarilo sa mi zohnať kus ocele D2, takže môžem konečne zrealizovať dva nákresy. Chcel som sa pokúsiť o kópiu Extrema Ratio keďže sa mi tieto nože veľmi páčili ale vadili mi niektoré detaily. Je pravda, že D2 je ťažšia na opracovanie a rada sa zakalí už pri teplote okolitého vzduchu. Snažil som sa teda pomaly navŕtať obvod každého z nožov ale po piatich zničených vrtákoch som to vzdal a vrhol sa na flexu s kotúčom na nerez.
Ide to dobre len je nutné často to chladiť a pracovať v krátkych intervaloch s prestávkami aby sa materiál neprehrieval.
Update 18.3. mám už hrubý tvar vyzeraný, teraz dobrusujem pomaly ku čiare, pribudnú ďalšie fotky. Howgh
Update 22.3.
Hrubý tvar som dokončil flexou, potom som sa vrhol na brúsku, pomohol jej biely mäkký kotúč (vďaka Walter :-) )s ktorým to ide naozaj veľmi dobre. Takto to vyzerá po brúsení na brúske a prvotných zásahoch pilníkom.
Toto je detail ostria. Mal som obavy ako sa bude pracovať s oceľou D2 ale zatiaľ to ide veľmi dobre. Hrúbka materiálu je momentálne 5,5mm budú to teda riadny mackovia. Pri prvotnom úchope je mi už jasné, že trochu poupravím tvar vybratí na prsty kvôli istejšiemu úchopu. Rúčka bude pravdepodobne znova micarta možno nejaký pertinax aj keď by sa hodilo niečo skôr pogumované.Vyzerá to tak, že ani jemné povrchové zakalenie ktoré vznikne na vzduchu po intenzívnejšom prehriatí flexou nie je na škodu a dá sa s ním ďalej na brúske dobre pracovať. To bola jedna z vecí, ktorej som sa obával pri práci s touto oceľou. Pri tejto hrúbke materiálu je to jemné zakalnie naozaj len povrchové. Ešte som sa naučil rozoznať "teplú" a "studenú" iskru (tiež vďaka Walterovi :) )

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára